WEBINÁR – Podnikanie v cestovnom ruchu I

Dňa 14.11. 2018 sa uskutočnil webinár s názvom Tradičné podnikanie netradične. Organizovala ho firma Junior Achievement Slovensko. Webinár sa uskutočnil v rámci predmetu Podnikanie v cestovnom ruchu a zúčastnili sa ho žiaci II. T triedy pod vedením pani učiteľky Mičurovej.

Prvý, s ktorým sme volali bol Radoslav Hoppej, slovenský bloger. Na svojom blogu píše o cestovaní po Slovensku. Ale blogerom nie je celý život, najprv pracoval v rakúskej firme, ale svojej práce sa vzdal. Rád cestoval po svete, no lákalo ho Slovensko, tak sa rozhodol živiť cestovaním po Slovensku. Jeho prvý zárobok bol až po 10. mesiacoch, ako začal fungovať jeho blog. Aktuálne cestuje po celom Slovensku a začína byť celkom známy, napríklad na Instagrame ma už približne 15 000 skladovateľov a je hlavne známy vďaka jeho tetovaniu, ktoré ma na ruke. Pravdepodobne sa kvôli nemu volá „Nie je túra bez Štúra“. Rád ľuďom posiela pohľadnice, stačí mu napísať správu a on keď navštívi nejaké miesto, tak vám ju pošle. Študenti z iných škôl sa ho pýtali na miesto, ktoré s obľubou navštevuje. Odpovedal,  že miesta, ktoré nie sú ľuďom až tak známe a najradšej sa vracia do Španej doliny, ktorá je známa svojou baníckou činnosťou a taktiež na Nádvorie Európy v Komárne.

Ďalší, s kým sme volali, bola dvojica Maťo a Maťa. S víziou „Spotrebuj len potrebné“ sa snažia vo svojej kamennej predajni ľudí krok po kroku viesť k zodpovednejšiemu správaniu sa voči planéte, vlastnej spotrebe a sebe. Ich obchodík sa nachádza v Trenčíne ako jediný svojho druhu v TN s názvom „Bezobalis“. Stálo ich to úsilie, aby vybudovali to všetko, čo majú, pretože mali problém okrem iného i s hygienou. V zákonoch sa nič presné ohľadom bezobalových  obchodov nepíše. Radili sa aj s inými podobnými predajňami v Bratislave.  Na začiatku prezentácie nám ukázali číslo 10 000 a nechali nás hádať, až do konca webináru,  čo to znamená. Nakoniec nám prezradili, že je to suma, ktorá im ešte chýba z toho všetkého, čo do obchodu investovali. V predajni sa dá nakupovať tak, že sa tovar odváži alebo  odmeria v odmerke, potom si ho naberáte  do vlastných nádob. Predáva sa tam všetko od potravín cez rôzne nádoby až k hygienickým potrebám. Aj tejto dvojice sa študenti pýtali otázky, na ktoré radi odpovedali. Jedna z otázok bola, čo sa najviac predáva. Odpoveď znela,  že vegánske gumené cukríky a prírodná špongia.

Sme veľmi radi, že nás pani učiteľka prihlásila na túto nezvyčajnú formu vzdelávania. Dozvedeli sme sa ako sa dá podnikať v cestovateľskej oblasti prostredníctvom internetu a ako môžeme začať podnikať bez toho, aby sme ničili prírodu. Ide o nové trendy v spoločensko – zodpovednom podnikaní. Na hodine sme rozoberali i náš prínos z cestovateľských aktivít pre spoločnosť a prínos pre zdravší životný štýl. Rozhodli sme sa, že sa aj my chceme zapojiť do uvedených aktivít a postupne budovať nielen zdravšiu ale i vzdelanejšiu spoločnosť.

Iveta Hruštincová, II.T

Write a comment

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.